Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen over onze dienstverlening. Hou deze pagina in de gaten, het wordt continu bijgewerkt.

Zijn de openingstijden van het gemeentehuis veranderd?

Ja, het gemeentehuis is gesloten. U kunt alleen voor spoedaanvragen bij de gemeente terecht of om stukken in te zien. U kunt online een afspraak maken of telefonisch via 0525 63 82 00. Er geldt een uitzondering voor het afhalen van reisdocumenten en rijbewijzen. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.

Zijn de openingstijden van de gemeentewerf veranderd?

Nee, de openingstijden van de gemeentewerf zijn niet aangepast. De gemeentewerf is geopend op dinsdag en vrijdag van 08.00 - 12.00 uur.

Zijn de openingstijden van het Sociaal Team veranderd?

Ja, het Sociaal Team is op dit moment helaas alleen telefonisch bereikbaar. Dit kan op werkdagen tussen 10.00 en 12.00 uur via telefoonnummer 0525 63 83 33.

Wat zijn de huidige coronamaatregelen?

Alle coronamaatregelen kunt u lezen op de website van de Rijksoverheid.

Kan ik aangifte van de geboorte van mijn kind doen?

Ja, dat kan. We vragen u om de geboorteaangifte online te doen. Wilt u graag naar het gemeentehuis komen dan moet u eerst een afspraak maken via de website of via telefoonnummer 0525 63 82 00.

Hoe weet ik waar ik veilig naar toe kan op vakantie?

Alle informatie over reizen, vakantie en corona vindt u op de website van de Rijksoverheid.

Hoe zit het met vervoer van/naar priklocaties voor de corona-vaccinatie?

Heeft u een uitnodiging ontvangen voor de corona-vaccinatie en wilt u met ViaVe van/naar de priklocatie reizen? Dat kan zowel met als zonder Wmo-indicatie. De gemeenten hebben de priklocaties in Zwolle, Apeldoorn, Barneveld en Harderwijk, Heerde en Kampen als puntbestemming aangewezen. Dit betekent dat klanten die een Wmo-indicatie voor ViaVe hebben van/naar de priklocatie kunnen reizen. Voor deze ritten dient bovendien geen eigen bijdrage te worden betaald. Klanten zonder Wmo-indicatie betalen het reguliere tarief (OV-vangnet). Voor het boeken van uw rit neemt u altijd telefonisch contact op met de regiecentrale via het gebruikelijke nummer 088 655 77 10.