Meldpunt gedupeerden kinderopvangtoeslag toeslagenaffaire

Duizenden ouders zijn getroffen door de problemen met kinderopvangtoeslag. De kinderopvangtoeslag van een groot aantal ouders is onterecht stopgezet en teruggevorderd. De Belastingdienst/Toeslagen compenseert hen daar financieel voor. Maar voor wie in de problemen is geraakt, is dat niet altijd voldoende. Er kunnen bijvoorbeeld problemen ontstaan zijn rondom huisvesting, schulden, inkomen, zorg en de opvoeding van kinderen. Herkent u zich hier in? Het Sociaal Team van gemeente Oldebroek wil u hierbij helpen en heeft hiervoor een speciaal meldpunt ingericht.

Wethouder Liesbeth Vos: “Wij willen graag in contact komen met ouders/verzorgers uit onze gemeente die in de problemen zijn gekomen. In verband met de privacywetgeving beschikken wij als gemeente niet over de contactgegevens van deze gezinnen.”

Aanmelden bij het Meldpunt Oldebroek Toeslagenaffaire

Bent u een gedupeerde van de Toeslagenaffaire? Meld u zich dan bij het Sociaal Team van de gemeente Oldebroek. Wij helpen u graag. Bel ons via telefoonnummer 0525 63 83 33 of mail naar sociaalteam@oldebroek.nl.

Hulp van Belangenvereniging van Ouders in de Kinderopvang (BOinK)

Zoekt u hulp, maar liever niet van de overheid? Dan kunt u terecht bij de Belangenvereniging van Ouders in de Kinderopvang (BOinK). Via BOinK kunt u de compensatieregeling aanvragen. Neem telefonisch of per mail contact op:

Doe melding bij de Belastingdienst (als u dat nog niet heeft gedaan)

Denkt u dat uw kinderopvangtoeslag in het verleden onterecht is stopgezet? Heeft u te maken met (vermoedelijk) onterechte terugvorderingen? Bel met het speciale Serviceteam gedupeerden Kinderopvangtoeslag op telefoonnummer 0800 2 358 358. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met donderdag van 08.00 tot 20.00 uur en op vrijdag van 08.00 tot 17.00 uur.

Meld bij het Serviceteam Gedupeerden Kinderopvangtoeslag het volgende:

  • dat u ongeveer hetzelfde als de ouders uit de CAF 11 zaak is overkomen;
  • dat u wilt worden opgenomen op de lijst van zelfmelders. Ze vragen naar uw BSN-nummer (deze staat op uw identiteitsbewijs, paspoort of rijbewijs).

U ontvangt na uw melding een bevestiging per post van de Belastingdienst. Het kan wel even duren voordat u bericht krijgt over het vervolg. Dat komt doordat deze processen veel tijd kosten. U wordt op de hoogte gehouden door de Belastingdienst. Kijk voor meer informatie op de website van de Belastingdienst.

Meer weten of vragen

Heeft u vragen? Neem dan contact op met het Sociaal Team van de gemeente Oldebroek via telefoonnummer 0525 63 83 33 of mail naar sociaalteam@oldebroek.nl.