Gemeente Oldebroek start onderzoek naar de ervaring van baliebezoekers

De gemeente Oldebroek start op 1 juni met een pilot voor het continu monitoren van de klantbeleving. Dit klanttevredenheidsonderzoek richt zich specifiek op baliebezoeken in het gemeentehuis voor de clusters vergunningen en burgerzaken. De pilot heeft als doel om te behouden wat goed gaat en inzichtelijk te maken waar knelpunten zitten om daarmee de dienstverlening te verbeteren.

Kort na het baliebezoek ontvangt de klant een e-mail met een link naar het korte en volledig anonieme onderzoek. Het beoordelen van het baliebezoek is eenvoudig en het invullen duurt maximaal een halve minuut. De waardering gaat via een ‘goed-neutraal-slecht-smiley’ en enkele vervolgvragen. De gegevens worden zorgvuldig en in overeenstemming met de AVG verwerkt en gebruikt voor verbetering van zowel de dienstverlening als processen voor de clusters vergunningen en burgerzaken.

Samenwerking met Heerde

De gemeente Oldebroek start de pilot samen met de gemeente Heerde, die eenzelfde onderzoek uitvoert voor telefonische gesprekken. Er is bewust gekozen voor een ander kanaal, om zodoende met elkaar mee te kunnen kijken en van elkaar te leren. Voor de pilot staat een periode van een jaar, waarna wordt geëvalueerd en bekeken of en in welke vorm het onderzoek wordt voortgezet.

20220518-onderzoek-naar-ervaring-van-baliebezoekers