Samen geven we onze gemeente kleur

Oldebroek wil een gemeente zijn waarin het goed en fijn leven is. Voor iedereen.

U kleurde mee, dank u wel!

In april 2023 vroegen we u als inwoners een enquête in te vullen. Deze enquête had als centrale vraag: Wat hebben we nodig voor een gemeente waarin het goed en fijn leven is voor iedereen? Meer dan 650 inwoners hebben de enquête ingevuld. Daar zijn we heel blij mee.

De vragen in de enquête waren toegespitst op welzijn en gezond opgroeien. De belangrijkste conclusies die we uit de gegeven antwoorden kunnen trekken zijn:

• 80% van de inwoners weet waar ze dorpsgenoten kunnen moeten
  • 75% vindt aandacht vanuit de gemeente voor een gezonde leefstijl belangrijk
  • Bijna de helft van de inwoners is vrijwilliger
  • We hebben vele tips gekregen voor wat de gemeente kan doen voor ouderen
  • Veel inwoners uitten zorgen over alcohol- en drugsgebruik onder jongeren

Uitkomsten enquete

Bekijk de samenvatting van de meest gegeven antwoorden en diverse suggesties (PDF, 532 kB).

Nieuwe beleidsvisie Sociaal Domein

De resultaten van de enquête, en de inbreng van de gesprekken van het theater in juni 2023, zijn meegenomen in de beleidsvisie Sociaal Domein 2024-2027 (pdf, 1,5mb). Deze visie geeft het kader weer voor het werken in het sociaal domein de komende jaren en welke doelen we ons samen stellen. We vinden het fijn dat zoveel mensen en organisaties input hebben gegeven. Zo kleuren we echt SAMEN onze gemeente. De gemeenteraad heeft de beleidsvisie in december 2023 vastgesteld.