Besluitenlijst 2 april 2024

Hier leest u de besluiten van het college van B&W van 2 april 2024.

Vaststellen verslag en besluitenlijst B&W vergadering (26 maart 2024)

  • Verslag en besluitenlijst vastgesteld

Brief aan de gemeente Elburg inzake realisatie milieustraat

  1. In te stemmen met de ondertekening en verzending van de bijgevoegde antwoordbrief “BW20240202 Bijlage 1 Brief aan de gemeente Elburg inzake realisatie milieustraat” met betrekking tot de realisatie van de milieustraat aan de gemeente Elburg.

Advies structurele begrotingswijzingen 2024-2028

  1. Het proces besluitvorming collegevoorstel met budgetvragen opgenomen in bijlage 1 vast te stellen.
  2. Afwegingskader:
    • Bij besluitvorming van college adviesnota’s met een financieel effect het afwegingskader in bijlage 2 als leidraad te gebruiken.
    • Het formulier afwegingskader opgenomen in bijlage 3 vast te stellen om als vaste bijlage toe te voegen bij college voorstellen met een budgetvraag
  3. Adviesnota’s met een budgetvraag alleen in behandeling te nemen indien het formulier afwegingskader volledig ingevuld is bijgevoegd.
  4. Kennis te nemen van het VNG begrotingsadvies en in lijn met dat advies de organisatie de opdracht te geven tot het starten van een inventarisatie naar mogelijke besparingen om financiële ruimte te creëren om toch keuzes te kunnen maken in lopende of in de pijplijn zittende voorstellen, die zijn verzameld op het meerjarig overzicht begrotingssaldo 2024-2028.
  5. De raad via bijgevoegde informerende nota (bijlage 4) te informeren.

Afwijken procedure voor registratie BSO

  1. In te stemmen met het registreren van BSO Nassau, met de inachtneming van het feit dat het Landelijk Register Kinderopvang de correct aangevraagde VOG-rechtspersoon van Stichting Kindcentrum Oldebroek nog niet juist heeft verwerkt.

Agressieprotocol politieke ambtsdragers gemeente Oldebroek

  1. Het Agressieprotocol politieke ambtsdragers gemeente Oldebroek vast te stellen voor zover het protocol de leden van het college betreft
  2. De raad voor te stellen Agressieprotocol politieke ambtsdragers gemeente Oldebroek vast te stellen voor zover het protocol de raadsleden en de commissieleden (niet zijnde raadsleden) betreft.
  3. De portefeuillehouder te mandateren tot een aanpassing van de tekst van het agressieprotocol.

De burgemeester besluit:

  1. Het Agressieprotocol politieke ambtsdragers gemeente Oldebroek vast te stellen voor zover het protocol de burgemeester als bestuursorgaan betreft.

Initiatiefvoorstel ABO en CVO wijziging lijst adviesrecht

  1. Geen wensen en bedenkingen te uitten op het initiatief voorstel ABO/CVO tot wijziging van de bijlage ‘Lijst adviesrecht gemeenteraad bij afwijkingen Omgevingsplan’.
  2. De raad hierover te informeren.

Overdracht grond perceel achter De Uilenhorst

  1. Perceel nummer M 8237 in eigendom over te dragen aan de Stichting Catent.
  2. Opdracht te verstrekken aan Notariaat Kremer om de juridische overdracht te verzorgen.

Overdracht perceel De Rank

  1. Een gedeelte van perceel nummer M 8238 in eigendom over te dragen aan de Stichting Cambium.
  2. Opdracht te verstrekken aan Notariaat Kremer om de juridische eigendomsoverdracht te verzorgen.

Verwerving Essentiële Functies 2025

  1. De concept inkoopdocumenten voor de bovenregionale verwerving Essentiële Functies vast te stellen. Daarin wordt de inhoud, kwaliteit, de wijze van monitoring en sturing en financiering van de opdracht en de te sluiten overeenkomst beschreven.
  2. De hiermee gemoeide bekostigingswijze en tarieven per beschreven onderdeel vast te stellen.
  3. De verdeelsleutel van de kosten voor de regio Noord Veluwe en Zeewolde vast te stellen.
  4. De zienswijze Verwerving Essentiële Functies vanuit de gemeente Oldebroek vast te stellen.

Jaarverslagen 2023 Brede Regeling Combinatiefuncties

  1. De jaarverslagen 2023 van Goed Bezig en Cultuurcoach Oldebroek vast te stellen en ter informatie toe te sturen aan de gemeenteraad.

Adviesnota Robuust Sociaal Team

  1. In te stemmen met de aanpassing van de aansturing en het robuuster maken van het Sociaal Team en de uitkeringsadministratie volgens scenario 4 uit het advies Robuust Sociaal Team.
  2. In te stemmen met het definitief maken van de Pilot Sociaal Domein, waarbij de teammanager Samenleving de verantwoordelijkheid heeft voor de coördinatie en strategische aansturing van de teams Samenleving, Participatie en Uitkeringsadministratie.
  3. De raad voor te stellen om de daarmee gepaard gaande kosten van €171.676 structureel beschikbaar te stellen.

Brief COA 27 maart 2024

  1. De raad te informeren over de brief van het COA door middel van de informerende raadsnota.