Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

Een bewijs van in leven zijn of attestatie de vita is een schriftelijk bewijs dat u nog in leven bent. Instanties zoals een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kunnen hierom vragen. U vraagt het bewijs van in leven zijn bij de gemeente aan. Na de aanvraag sturen wij het uittreksel binnen 5 werkdagen op.

Bewijs van in leven zijn aanvragen met DigiD

Afspraak maken

U kunt het uittreksel ook persoonlijk aanvragen op het gemeentehuis. Hiervoor moet u een afspraak maken. U kunt het uittreksel direct meenemen.

• Bewijs van in leven zijn: € 9,95
  • Attestatie de vita: € 16,60

Bij uw online aanvraag betaalt u de kosten rechtstreeks via iDEAL.

Heeft u een brief van uw pensioenfonds waarin staat dat u een bewijs van in leven zijn nodig heeft? Dan is het uittreksel gratis. Vraag het uittreksel in dit geval persoonlijk aan op het gemeentehuis.

Voor het aanvragen van een uittreksel op het gemeentehuis heeft u het volgende nodig:

• Een geldig identiteitsbewijs.
  • Geld: u betaalt het uittreksel bij de aanvraag, bij voorkeur met pin.