Toekomstbestendig Wonen Lening voor VvE's

Woont u in een koopappartement en wilt u als Vereniging van Eigenaren (VvE) maatregelen treffen om het complex te verduurzamen en toekomstbestendig maken? Een VvE kan nu ook tegen een aantrekkelijke rente een lening aangaan om dit mogelijk te maken. Dit geldt voor zowel kleine VvE’s (tot 8 appartementsrechten) als voor grote VvE’s (vanaf 8 appartementsrechten).

Toekomstbestendig Wonen Lening VvE aanvragen

U kunt ook schriftelijk de Toekomstbestendig Wonen Lening VvE aanvragen (pdf, 548kb).

Toekomstbestendige en duurzame maatregelen

Met de lening is het mogelijk om investeringen te doen voor:

• Het plaatsen van zonnepanelen
  • Het isoleren van het complex
  • Asbestsanering
  • Het levensloopbestendig maken van het complex

Bekijk de volledige lijst met maatregelen die in aanmerking komen voor de Toekomstbestendig Wonen Lening.

Kenmerken en toepassingsbereik van de lening

• De lening wordt zakelijk verstrekt.
  • De aanvrager is een VvE.
  • De maatregelen worden getroffen in een VvE c.q. het woongebouw in de gemeente Oldebroek.
  • De lening wordt annuïtair verstrekt.
  • Van de lening wordt een onderhandse akte opgemaakt.
  • De lening wordt verstrekt via een bouwdepot.
  • Het rentepercentage van de lening bedraagt 1,8%. De rente staat vast gedurende de looptijd van de lening.

Voor kleine VvE’s (tot 8 appartementsrechten) geldt het volgende:

• De looptijd van de Toekomstbestendig Wonen Lening is maximaal 240 maanden;
  • Het minimale leenbedrag is € 2.500,- per appartementsrecht en maximaal € 25.000,- per appartementsrecht.

Voor grote VvE’s (vanaf 8 appartementsrechten) geldt het volgende:

• De looptijd van de Toekomstbestendig Wonen Lening is
    • 180 maanden bij leenbedragen vanaf € 20.000,- tot € 500.000,-
    • 240 maanden bij leenbedragen vanaf € 500.000,- tot € 1.000.000,-
    • 300 maanden bij leenbedragen vanaf € 1.000.000,- tot € 5.000.000,-
  • Het minimaal leenbedrag is € 2.500,- per appartementsrecht met een minimum van € 20.000,- per VvE en maximaal € 50.000,- per appartementsrecht, met een maximum van € 5.000.000,- per VvE.

Advies over verduurzamen van het appartementencomplex

Duurzaamheidsloket Noord-Veluwe is het onafhankelijke duurzaamheidsloket van de gemeente. Hier kunt u terecht voor informatie en advies over het verduurzamen van het complex, tuin of het besparen van energie.

Meer informatie

Voor vragen over de Toekomstbestendig Wonen Lening voor VvE's kunt u contact opnemen met de gemeente via tel. 0525 63 82 00.