Verhuizing naar buitenland (emigratie) doorgeven

Verblijft u in een periode van een jaar minimaal 8 maanden (deze 8 maanden hoeven niet aaneengesloten te zijn) in het buitenland? Geef dit dan uiterlijk 5 dagen voor uw vertrek aan de gemeente door. Ook als u uw huis in Nederland aanhoudt. Een verhuizing doorgeven is gratis.

Verblijft u minder dan 8 maanden in het buitenland? Dan kunt u de verhuizing melden, maar het hoeft niet.

Verhuizing doorgeven met DigiD

U kunt ook schriftelijk de verhuizing doorgeven (pdf, 384kb).

Als iedereen van hetzelfde adres naar het buitenland verhuist, kunt u de verhuizing online doorgeven. Dit kan gedaan worden door:

• uzelf, als u 16 jaar of ouder bent
  • een ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen
  • samenwonende echtgenoten / geregistreerde partners voor elkaar
  • samenwonende ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar

Blijven er één of meer personen achter op uw woonadres? Dan komt u met iedereen die meeverhuist persoonlijk naar het gemeentehuis om de verhuizing door te geven. Dit geldt ook voor minderjarigen. Maak hiervoor een afspraak.

Een verhuizing doorgeven is gratis.

Heeft u een bewijs van uitschrijving nodig? Vraag dan een uittreksel BRP aan. Op dit bewijs staat uw vertrek naar het buitenland vermeld. Hiervoor moet u € 9,95 betalen.