Uittreksel basisregistratie personen (BRP)

Een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u staat ingeschreven in de gemeente Oldebroek. Het bevat minimaal uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Als u het uittreksel online aanvraagt, krijgt u het uittreksel binnen 3 werkdagen thuisgestuurd. Als u het uittreksel aanvraagt op het gemeentehuis, kunt u het direct meenemen. 

Uittreksel BRP aanvragen met DigiD

Afspraak maken

U kunt het uittreksel ook persoonlijk aanvragen op het gemeentehuis. Hiervoor moet u een afspraak maken.

Kosten

€ 9,55. Bij uw online aanvraag betaalt u deze kosten rechtstreeks via iDEAL.

Meenemen

Neem het volgende mee als u een uittreksel aanvraagt op het gemeentehuis:

  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Geld: u betaalt het uittreksel bij de aanvraag, bij voorkeur met pin.
  • Als u het uittreksel voor iemand anders aan wilt vragen, heeft u een schriftelijke machtiging (pdf, 46kb) nodig. Ook moet u een kopie van zijn of haar identiteitsbewijs meenemen.

Informatie basisregistratie personen opvragen

Bent u namens een niet-commerciële instelling of als particulier op zoek naar een persoon? Dan kunt u onder bepaalde voorwaarden gegevens over deze persoon opvragen bij de gemeente. Het opvragen van de gegevens doet u schriftelijk. Hierin geeft u de reden aan waarvoor u de persoonsgegevens wilt gebruiken. Ook stuurt u een kopie van een geldig identiteitsbewijs mee. De gemeente bepaalt of u de gegevens krijgt.

Uw gegevens in de basisregistratie personen

De gemeente is wettelijk verplicht om persoonsgegevens van haar inwoners bij te houden. Die zijn nodig om bijvoorbeeld een identiteitskaart of een rijbewijs te kunnen maken, om te weten wie mag stemmen bij verkiezingen of om uitkeringen te verstrekken. In de Basisregistratie Personen (BRP) staan gegevens over alle inwoners van Oldebroek. Lees meer over de basisregistratie personen.